Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Държавен вестник
  • Казуси и решения
  • Формуляри
  • Тълкувателни решения
  • Законодателство
  • Новини
  • content_pasteАнализи
  • Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради

    PortalPravo.bg Отговор, предоставен от
    PortalPravo.bg
    Пубхликуван е Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради.
     
    Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради (Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. ) е издадена на основание чл. 169, ал. 4 във връзка с чл. 169, ал. 1, т. 6 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и чл. 31, ал. 4 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ).
     
    На основание чл. 31, ал. 2, т. 3 от ЗЕЕ, с § 4 от преходните и заключителни разпоредби, Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. определя задължение за влизане в сила от 1.01.2024 г. на изискването по чл. 21, ал. 1, т. 1 от наредбата, съгласно което от тази дата всички нови сгради от съответната категория в приложение № 2 на наредбата се проектират с близко до нулево потребление на енергия в съответствие с определението в § 1, т. 28 от допълнителните разпоредби на ЗЕЕ.
     
    Второто условие на дефиницията в  § 1, т. 28 от допълнителните разпоредби на ЗЕЕ въвежда изисквания на Директива 2010/31/ЕС относно енергийните характеристики на сградите, която в чл. 2, § 2 определя, че „необходимото количество енергия с близка до нулевата или с много ниска стойност следва да бъде произведено в значителна степен от възобновяеми източници на енергия“.
     
    След оценка по прилагането на определението в  § 1, т. 28 от допълнителните разпоредби на ЗЕЕ е установено, че то е изпълнимо за инвестиционни проекти, които залагат на конкретни технологии за индивидуален вариант на отопление и охлаждане в сгради като различни видове термопомпи, системи за оползотворяване на слънчева енергия и др. Установено е още, че по икономически и социални съображения прилагането на националното изискване за сгради с близко до нулево потребление на енергия е възпрепятствано най-много в градовете с централизирано топлоснабдяване или с развита газопреносна инфраструктура.
     
    С отчитане на визията, заложена в проекта на Стратегията за устойчиво енергийно развитие на Република България до 2030 г., с хоризонт до 2050 г. която отразява идеите и политиките на държавата за развитие на енергийния сектор вкл. енергийна ефективност и декарбонизация по целия тракт „производство – разпределение – потребление“, е потърсена възможност за алтернативен и прогресивен подход за улесняване на прилагането на изискването по чл. 21, ал. 1, т. 1 от Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. Такова решение е открито в районите в България, в които топлоснабдяването се осъществява чрез енергийни обекти и съоръжения за производство, пренос, доставка и разпределение, свързани в топлоснабдителна система.
     
    Предложеното изменение в наредбата допуска в градовете с централизирано топлоснабдяване и газоснабдяване индивидуалните технически решения за отопление и охлаждане с оползотворяване на възобновяеми източници да имат алтернатива чрез проектиране и изграждане на общи сградни инсталации, които се възползват от топлопреносната система в населеното място и могат да се присъединят към местна ефективна районна отоплителна и охладителна система (по смисъла на § 1, т. 24в от Закона за енергетиката).  По този начин се осигуряват условия на конкуренция на действащите в страната ефективни районни отоплителни и охладителни системи с въведено високоефективно комбинирано производство на енергия с други технологии на пазара.

    Вижте Проекта тук >>
     
    Източник: strategy.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalpravo.bg

    33 правни анализа от експерти

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalPravo.bg и получете специалния PDF "33 правни анализа от експерти"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    Подобни статии от категория Юристи и правна помощ



    x