Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Държавен вестник
  • Казуси и решения
  • Формуляри
  • Тълкувателни решения
  • Законодателство
  • Новини
  • content_pasteАнализи
  • Електронна трудова книжка налага нови ангажименти за работодателите от 1 юни

    PortalPravo.bg Отговор, предоставен от
    PortalPravo.bg
    С наближаването на 1 юни 2025 г., когато електронната трудова книжка официално ще влезе в употреба, Министерството на труда и социалната политика предлага актуализация на Наредбата, регулираща вписванията в регистъра на заетостта.
     
    На база последните изменения в КТ се създава регистър на заетостта, който ще обединява в електронна форма данните за трудовия опит на служителите. Всеки работещ ще има единен електронен трудов запис – официален документ, отразяващ информацията за неговите трудови взаимоотношения.
     
    Нововъведенията позволяват работодателите да подават такива записи не само с КЕП, но и чрез ПИК от НАП. Това облекчение е особено полезно за малки и средни фирми, които не разполагат с КЕП, но имат издаден ПИК. Така се улеснява подаването на данни и се намалява административната тежест.
     
    За микрофирми с до петима наети служители се въвежда още една възможност – подаване на електронни трудови записи чрез физически носител, придружен с писмо. Това ще улесни най-малките работодатели при подаване на информация към регистъра.
     
    Освен това ще има нов ред за корекции на вече въведени данни – ако след изтичане на 3-дневния срок за подаване се установят разминавания между декларираните и реалните факти (например от страна на Инспекцията по труда или НАП), промените ще се извършват чрез подаване на електронни трудови записи на електронен носител. Това ще повиши сигурността и точността на информацията в системата.
     
    Допълнително се създава възможност работодатели с малък персонал да получават от НАП на хартиен носител данни от електронните трудови записи на новоназначени служители, подадени от техни предходни работодатели. Мярката отново цели да улесни административния процес и да ограничи нуждата от дигитални средства при микропредприятията.
     
    Всички тези промени се очаква да влязат в сила от началото на юни 2025 г., с реалния старт на вписванията в регистъра на заетостта.
     
    източник: pariteni.bg
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalpravo.bg

    33 правни анализа от експерти

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalPravo.bg и получете специалния PDF "33 правни анализа от експерти"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x